viernes, 31 de octubre de 2008

La castanyera i els panellets de Tots Sants


Cada primer de novembre, dia de Tots Sants, les families es reuneixen per menjar panelletes i fer la castanyada, fins fa uns anys, la castanyera era un personatge típic que es podia trobar pels carrers dels nostres pobles des dels volts de Tots Sants fins ben a prop de Nadal.

Els panellets són un producte de rebosteria realitzat amb ametlla, sucre I ou I de gran consum en les dates pròximes a tots sants. Encara que el seu origen no està determinat, els panellets podrien procedir dels àrabes, aficionats a introduir ametlles a les postres combinades amb sucre, mel i espécies.

La seva elaboració es molt senzilla i a més podem trobar facilment tots els ingredients necesaris per la seva elaboració si volem fer-los en casa;

RECEPTA DELS PANELLETS DE PINYONS
INGREDIENTS:
- 1/2 kilo d'ametlles molgudes.
- 200 grams de patates bullides i "xafades" o boniato.
- 400 grams de sucre.
- 1 clara d'ou i la pell de llimona ratllada.
- 1/2 kilo de pinyons i 1/4 d'ametlles molgudes.

2 comentarios:

Enric Tomàs dijo...

M'encanten els panellets i els trobaré a faltar aquest any que estic a l'exili. La Castanyada dóna mil voltes al Halloween imposat!

Anónimo dijo...

Ja tinc ganes de provar-los, com tú m'has dit que en vas a preparar aniré a menjar-ne a la teva casa i així no cuine que no tinc temps jeje. Petons