jueves, 2 de octubre de 2008

Els Majors



Noticia
Los mayores piden actividades de ocio y que sus familias les dediquen tiempo
La Llar Eivissa celebra hoy el Día Internacional de las Personas Mayores, al que están invitados los cerca de 5.000 socios que tiene el centro. Los más veteranos piden actividades de ocio que les hagan la jubilación más divertida


Opinió:

“Mai se sap”; Això és una paraula que els joves deim molt quan pensam que será de nosaltres quan siguem majors, però abans és necessari pensar que fem ara nosaltres si ens agradaria tener la mateixa atenció que tenim nosaltres ara amb els majors, perque clar ara, és la nostra oportunitat de canviar el que no es bò ni tampoc ens agrada, perque tots el joves estirem en la mateixa situaciò algún día.

La poca visió de la realitat no ens permet moltes vegades posar-nos al lloc d’unaltra persona, perque ens pensam que això està molt lluny i que a nosaltres això no ens pasarà i estem molts equivocats, el que sembrem avui ho recollirem demà.

Aquest escrit es un cop d’atenciò a la gent que pasa molt del seus pares, avis, familia, amics majors, és un crit a la realitat del que está passan i que no serà molt diferent dins d’uns anys del que és ara, si no posam interés en solucionar i donar-lis més qualitat de vida a aquestes persones i pensar en els problemes que es troben els nostres majors, ho tendrem després nosaltres.

Jo estic d’acord i respet a la gent que porta els seus majors a residencias, ja que de vegades es necessari perque tenim que treballar, però això no hauria de ser excusa per deixar de anar a parlar amb ells i pasar una mica del nostre temps amb ells, la comoditat, el poc temps que tenim, les dificultats del día a día, la manera com está constituida la societat, ens fa oblidar dels nostres “vellets” , per a qui demano només una mica d’esforç, estic segura que ens compensarà molt i que a la llarga será un costum més en la nostra vida que inculcarem als nostres fills, i pes compte de pensar en una carrega, pensarem en un hàbit que ens enriqueix com a persones, donant un valor i un respecte importat en nostra vida.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Hola Didi, jo per sort estic molt concienciada en lo que és tenir a gent major al voltant, a mi m'encanta passar temps amb ells. De fet, vaig treballar en una llar de jubilats quan vivia al meu poble i disfrutava molt. A més em van criar els meus avis, per a mi com pares. És veritat que avui en dia la gent pasa molt d'aquestes coses pq es viu al dia a dia sense vore més enllà i és molt trist. Fa poc va fer un any que vaig perdre la meua avia a la que m'estimava en locura i la trobo molt a faltar, aquelles històries que em contava, les nostres converses, aquells moments no tornaran. Des d'aquí estic amb tú en que es mereixen molt més per part de tots.

Un petonet